Без категория

Защо мотивацията на персонала е ключова за успеха на бизнеса?

Често срещана грешка, която много мениджъри допускат, е да приемат своите служители като средство за постигане на професионални успехи. Това обаче далеч не е така.

Персоналът и в частност продуктивността на всеки служител се явяват ключа към успеха на бизнеса. Защо това е така и как собствениците на предприятията да се погрижат за мотивация на персонала може да научите в следващите редове от Travelmanagement.bg.

Как мотивацията на персонала влияе на успеха на бизнеса?

Въпреки че голям процент от задачите могат да бъдат автоматизирани, благодарение на дигитализацията на бизнеса, човешкият фактор остава незаменим.

Много собственици се фокусират върху собствените си желания и развитие, имайки погрешни представи за лидерство. Те забравят максимата, че един отбор е толкова силен, колкото е силно най-слабото му звено. Поради това е много важно да се отделя голямо внимание на служителите и мениджърите да гарантират техния комфорт, за да се постигне добра екипна работа.

Колкото по-силна е мотивацията на персонала, толкова по-оптимална ще бъде продуктивността, което пряко влияе на успеха на бизнеса и неговата експанзия.

Кои са методите за подсилване на мотивацията на персонала? Съвети от Travelmanagement.bg

Има различни начини да се подсили ангажираността, като:

  1. Провеждане на корпоративни събития
    Организирането и провеждането на фирмени събития е ключово за ангажираността на служителите, подобряване на комуникацията, сплотяването, опознаването и създаването на вътрешнокорпоративни връзки.
    Мениджърите, като организатори на събитието, могат да поканят гост лектори, които са неутрални за предприятието, известни в публичното пространство, с доказан опит и квалификация. Лекторите могат да предадат емоционално послание и да ангажираността на отделните единици, които да се почувстват част от едно цяло.
  2. Тиймбилдинг
    Провеждането на тиймбилдинг е добър начин за смесване на полезното с приятното. Това може да помогне за сплотяване на хората и по-добра екипна работа.
  3. Социални привилегии
    Много компании предлагат ваучери за храна на определена стойност, карти за отстъпки и други.
  4. Бонуси и възнаграждения
    Въвеждане на точкова система за бонуси, възнаграждения за добре свършена работа, коледни премии и други такива могат да засилят значително мотивацията им.
  5. Професионални обучения
    Провеждането на вътрешнофирмени обучения с цел повишаване на конкурентоспособността и квалификационните умения е полезен и добър подход за засилване на ангажираността на служителите към предприятието.

Това са основните методи, чрез които можете да постигнете желаната цел.